Trainingen

ONS AANBOD

Strongman-2

Strongman

Bij Strongmen bouw je kracht op die je kunt toepassen in het dagelijkse leven zoals objecten tillen en verplaatsen van A naar B. Je leert om op de juiste manier je core te gebruiken en je lichaam schrap te zetten om blessures te voorkomen. Je zult oefeningen uitvoeren met verschillende objecten, zoals een Yoke, zware dumbbells en zandzakken. Om te oefenen met het toepassen van deze vaardigheden in de hoge intensiteit van CrossFit, sluiten we onze lessen af met een workout waarin strongman aspecten terugkomen.

Core-Mobility

Bij Core-Mobility training ligt de focus op het aansterken van de stabiliserende spieren rond je wervelkolom en het vergroten van je mobiliteit en flexibiliteit. Met lichaamsgewicht oefeningen leer je je lichaam de juiste houdingen en bewegingen aan en ontwikkel je de kracht om dit te ondersteunen in je dagelijkse (sportieve) activiteiten.

CoreMobility-2
Mobility-2

Mobility

In de mobility training werk je aan het vergroten van je functionele bewegingsvrijheid. Door middel van dynamische oefeningen worden kracht en controle rondom je gewrichten verbeterd met een grotere bewegingsuitslag als resultaat. Het doel van de mobility training is het vergroten van ieders individuele bewegingsvrijheid en dit te kunnen toepassen in alle bewegingen die je training en het dagelijks leven vraagt.

Bokszak

Het doel van bokszaktraining is om op hoge intensiteit te trainen. Het is zowel bedoeld voor vechtsporters als voor mensen die in het algemeen fitter willen worden. Tijdens de bokszak training worden technische boksoefeningen gecombineerd met conditie- en core oefeningen. De bokszak les is goed voor je algehele lichaamskracht, conditie, balans, coördinatie, vetverbranding en kan helpen tegen stress.

Bokszak-2
HIIT-2

HIIT wod

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. In korte intervals wordt met verschillende oefeningen je hartslag omhoog gebracht. De oefeningen die terugkomen zijn met eigen lichaamsgewicht of met kleine materialen, waardoor deze les laagdrempelig is om mee te doen. Je wordt er fitter door, de conditie van je hart, bloedvaten en longen verbetert, bloedwaarden (zoals bloeddruk, cholesterol) verbeteren en het kan je helpen om af te vallen.

Gymnastic Skills

In deze les focus je op de fundamentele gymnastic skills zoals lichaamsbewustzijn & controle, coördinatie, core spanning en stabiliteit van je gewrichten. We helpen je de technische aspecten van alle gymnastic vaardigheden die terugkomen binnen CrossFit te beheersen. Om te oefenen met het toepassen van deze vaardigheden in de hoge intensiteit van CrossFit, sluiten we onze lessen af met een workout waarin de focus op gymnastics ligt.

GymSkills-2
Endurance-2

Endurance

De Endurance WODs zijn erop gericht je cardiovasculaire conditie gestructureerd te verbeteren. In de trainingen combineren we activiteiten als roeien, hardlopen en fietsen met andere oefeningen. Door het verbeteren van je uithoudingsvermogen kun je langer doorgaan en sneller herstellen tussen korte intervallen.

Weightlifting

In deze trainingssessies focus je op techniek en het beheersen van de Clean & Jerk en de Snatch; de twee componenten van de Olympische sport Weightlifting. Je voert deze en additionele ondersteunende oefeningen uit om deze complexe oefeningen meester te worden. Het doel is om de techniek, kracht, coördinatie, balans, flexibiliteit en mentale focus aan te leren. In een kleine groep wordt je door onze coach begeleid in ons eigen Weightlifting programma.

Weightlifting-2
Powerlifting-2

Powerlifting

In de powerlift lessen focus je op de techniek van de squat, bench press en deadlift; de drie oefeningen die de basis vormen voor de sport powerlifting. Deze compound oefeningen zijn bewegingen waarbij je meerdere spiergroepen tegelijk traint. Je werkt aan een programmering met verschillende progressies en ondersteunende oefeningen, waardoor je kracht, balans en stabiliteit zullen verbeteren.