Trainingen

ONS AANBOD

WOD-2

crossfit

CrossFit is een manier van fitness die gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in één trainingsvorm. Gedurende de training worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier in een hoge intensiteit zo snel mogelijk uitgevoerd. De filosofie achter CrossFit is om niet te specialiseren in een specifiek sportonderdeel, omdat dit tot een eenzijdige fysieke ontwikkeling zou leiden.

Olympic weightlifting

In deze trainingssessies focus je op techniek en het beheersen van de Clean & Jerk en de Snatch; de twee componenten van de Olympische sport Weightlifting. Je voert deze en additionele ondersteunende oefeningen uit om deze complexe oefeningen meester te worden. Het doel is om de techniek, kracht, coördinatie, balans, flexibiliteit en mentale focus aan te leren. In een kleine groep wordt je door onze coach begeleid in ons eigen Weightlifting programma.

EH_Gym-34
EH_Gym-6-2

Fundamentals

 In deze les besteden we extra aandacht aan de fundamentals van bewegen. De basisbewegingen die voorkomen in CrossFit zullen uitgebreid behandeld worden. Denk hierbij aan een oefeningen met stang, maar ook aan oefeningen met je eigen lichaamsgewicht. Krijg als beginnend lid alle bewegingen in een rustig tempo aangeleerd en raak wat meer bekend met alle termen die je om je heen hoort in de gym; Of kijk samen met de coach met meer diepgang naar één van de bewegingen die je altijd al lastig hebt gevonden.

powerliften

In de powerlift lessen focus je op de techniek van de squat, bench press en deadlift; de drie oefeningen die de basis vormen voor de sport powerlifting. Deze compound oefeningen zijn bewegingen waarbij je meerdere spiergroepen tegelijk traint. Je werkt aan een programmering met verschillende progressies en ondersteunende oefeningen, waardoor je kracht, balans en stabiliteit zullen verbeteren.

Powerlifting-2
Mobility-2

Mobility

In de mobility training werk je aan het vergroten van je functionele bewegingsvrijheid. Door middel van dynamische oefeningen worden kracht en controle rondom je gewrichten verbeterd met een grotere bewegingsuitslag als resultaat. Het doel van de mobility training is het vergroten van ieders individuele bewegingsvrijheid en dit te kunnen toepassen in alle bewegingen die je training en het dagelijks leven vraagt.

Gymnastic Skills

In deze les focus je op de fundamentele gymnastic skills zoals lichaamsbewustzijn & controle, coördinatie, core spanning en stabiliteit van je gewrichten. We helpen je de technische aspecten van alle gymnastic vaardigheden die terugkomen binnen CrossFit te beheersen. Om te oefenen met het toepassen van deze vaardigheden in de hoge intensiteit van CrossFit, sluiten we onze lessen af met een workout waarin de focus op gymnastics ligt.

GymSkills-2